Coraz większa popularność zakupów w Internecie powoduje, że wzrasta również zainteresowanie tym kanałem sprzedaży coraz większej liczby zarówno małych jak i dużych firm wykorzystujących dotychczas jedynie tradycyjne metody dotarcia do nabywców. O ile jeszcze nie tak dawno sklepy internetowe zakładane i prowadzone były w zdecydowanej większości przez pasjonatów nowinek technicznych i osoby poruszające się w sieci WWW jak przysłowiowa ryba w wodzie, to obecnie, czego pośrednią przyczyną jest globalny kryzys i konieczność ograniczania kosztów działalności, decyzję o przeniesieniu części lub całości dystrybucji produktów do Internetu podejmują osoby nie posiadające odpowiedniego przygotowania do specyfiki handlu w sieci.

W przypadku większych firm nie jest to może wielkim problemem, zawsze bowiem mogą zatrudnić dodatkowego pracownika lub kilku nawet pracowników którzy zajmą się w sposób profesjonalny kompleksowym wdrożeniem nowej metody sprzedaży, wyborem odpowiedniego, dostosowanego w sposób właściwy do oferowanego asortymentu produktów oprogramowania sklepu internetowego, jego obsługą, wypozycjonowaniem itp. Na rozwiązanie takie jednak nie będzie stać ze względów finansowych właściciela mniejszej, jedno lub kilku osobowej firmy.

Przeglądając oferty dotyczące założenia sklepu w sieci, szczególnie osoba nie posiadająca w tej tematyce żadnego doświadczenia, tak naprawdę niewiele jest w stanie zrozumieć z odnalezionych informacji, a szczególnie technicznych opisów oferowanych rozwiązań. Często więc już na tym początkowym etapie - wyborze odpowiedniego oprogramowania dla swojego sklepu popełnia podstawowe błędy, których naprawienie w kolejnych etapach może być bardzo kosztowne. Najczęściej bowiem jedynym kryterium dokonywanego na tym etapie uruchamiania sklepu internetowego wyboru jest liczba dodatków w jakie wyposażony jest sklep, bez przeprowadzenia dokładnej analizy, czy dodatki te dla sprzedawanego asortymentu produktów tak naprawdę będą w jakikolwiek sposób przydatne. Jest rzeczą oczywistą, że osoby nie posiadające doświadczenia i zaawansowanej wiedzy o zawiłościach i wymaganiach prowadzenia biznesu w sieci informacji tych poszukują w pierwszej kolejności u producentów oprogramowania lub firm świadczących usługi w tym zakresie, jednakże nie należy bezkrytycznie poddawać się wszystkim przekazywanym sugestiom i zawsze przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze oprogramowania sklepu przeprowadzić dokładną analizę przydatności proponowanych rozwiązań. Większość zapytań jakie kierowane są do naszej firmy przez osoby pragnące założyć sklep internetowy sprowadza się bardzo często do pytania "ile dodatków posiada sklep?". Po uzyskaniu odpowiedzi z naszej strony często potencjalny klient stwierdza: "a, to chyba wybiorę inne rozwiązanie bo tam jest dodatków dużo więcej". Smutne to, lecz prawdziwe i zarazem przerażające jak łatwo jest manipulować nieświadomym człowiekiem. Zupełnie niedawno zwrócił się do nas z zapytaniem klient pragnący uruchomić niewielki sklep internetowy działający wyłącznie na terenie Polski z ekologicznymi artykułami spożywczymi i naprawdę bardzo ciężko było go przekonać do wyboru najprostszej wersji programu, dostosowanej do oferowanego asortymentu produktów. Z wcześniejszych rozmów prowadzonych z konsultantami innych firm oferujących założenie sklepu internetowego, klient ten zyskał ugruntowane przeświadczenie, że najlepszy dla jego działalności jest jedynie sklep z największą liczbą dodatków (oczywiście dodatkowo zwiększających finalną cenę uruchomienia sklepu), gdzie w skrajnym przypadku w jednej z ofert tych dodatków miało być aż 256, w tym między innymi takie "rodzynki" jak moduł obsługi przesyłek wyłącznie na terenie Australii, kilkanaście modułów obsługi płatności kartami kredytowymi i przelewami banków na całym świecie (niestety brak było jakiegokolwiek modułu obsługującego płatności w Polsce!), czy ponad 20 modułów umożliwiających dodawanie oferty sklepu do porównywarek cen - niestety podobnie i w tym przypadku wyłącznie zagranicznych i ani jednej polskiej! Podsumowując - w tym konkretnym przypadku ktoś usiłował "wcisnąć" nieświadomemu klientowi wszystko co tylko można dodatkowo doinstalować do sklepu, byle tylko skasować za to odpowiednią kwotę wynagrodzenia.

W jaki więc sposób uniknąć wyżej opisanych perypetii? Najprostszą metodą jest wstępne chociaż rozeznanie tematu i zdobycie podstawowej wiedzy o tym na co należy zwracać szczególną uwagę podczas dokonywania wyboru oprogramowania sklepu internetowego.


Zen Cart Template - Nowoczesne szablony sklepu

 

Sklepy internetowe Zen Cart - instalacja - modyfikacja - pozycjonowanie